Am inceput sa recitesc, de cateva zile, "20.000 de leghe sub mari". Jules Verne a fost prima mea dragoste intr'ale literaturii si zau daca romanul acesta nu are acelasi impact asupra mea ca in urma cu 20 de ani :) Nu mi-am pierdut apetitul pentru citit, desi acum ii acord mai putin timp ca inainte, si cred ca fiecare gamer ar trebui sa aiba propria lui (mini)biblioteca pe care sa o citeasca din cand in cand. Ah, mi-am adus aminte de viralul "Carti! Te fac neprost" al lui Sector 7, un concept pur si simplu G E N I A L, din care sper ca toata lumea sa aiba cate ceva de invatat :)
Nu parasesc zona cititului, incerc numai sa o extrapolez - ajungand intr-un soi de segment de nisa: jocuri realizate dupa capodopere literare.
Am citit recent un articol pe aceasta tema. Autorul scria: "Nu am vazut prea multe jocuri facute dupa literatura clasica. Sigur exista pe piata gaming-ului cateva titluri demne de remarcat, precum Infernul lui Dante sau Legendele Troiei, dar ele nu urmaresc intrutotul povestile originale".
Jurnalistul propunea chiar trei capodopere ale literaturii universale care ar merita cu varf si indesat un soi de "ecranizare" pentru jocurile video:
Un RPG realizat dupa celebra "Iliada" ar fi nu numai distractiv, dar si educativ. Un joc complex despre razboiul troian, cu zei, cu eroi neinfricati care cauta sa faca dreptate popoarelor lor. O epopee a literaturii universale poate da nastere foarte usor unui joc-capodopera, uluitor si fascinant, daca este creat si dezvoltat de "cine trebuie" :)
La fel si in cazul unui joc denumit... "Epopeea lui Ghilgames" - cea mai veche scriere literara a omenirii. Sigur, ar fi mult de studiat pentru crearea unui astfel de joc de actiune hardcore, deoarece nu a fost gasita niciodata varianta integrala a acestui poem. Un scenarist talentat ar putea insa sa rescrie povestea pentru video game, nealterand ideea principala - faptele eroice ale neinfricatului Ghilgames, regele cetatii Uruk.
Un succes la fel de rasunator printre gamer-i l-ar putea avea si un joc realizat dupa "Calatoriile lui Guliver", romanul in patru parti al lui Jonathan Swift. Un RPG cu acest titlu ar putea fi construit in jurul unui personaj insetat de aventura si cunoastere, care este nevoit sa strabata patru tinuturi imaginare, pline de mister si de societati bizare (liliputani, uriasi, oameni care traiesc in nori, animale super inteligente), pentru a ajunge acasa. "Calatoriile lui Guliver" in varianta "gameristica" ar fi, mai degraba, o insiruire de puzzle-uri "condimentate" cu mult umor.
No comments:
Post a Comment